אז החלטתם לקדם את האתר של העסק לבדכם, או עם מקדם, ואתם מוכנים כבר לעלייה במיקומים, לטלפונים הבלתי פוסקים ולעבודה שתציף אותכם. כל הכבוד!
אז בבוקר יום א' הזברה קמה, פשטה את הפיג'מה, הלכה למשרד והתחילה באופטימיזציה…
אך מיד היא הבינה שיש מלא עבודה והיא לא יודעת מאיפה להתחיל ובמה להתמקד!
אז היא התחרטה ולבשה פיג'מה.
הבעיה של זברת הקידום ושל בעלי עסקים רבים היא שהם אינם יודעים באיזה תחום להתמקד בשיווק העסק, או גרוע מכך, לא מבינים בכלל שיש צורך במיקוד בשיווק העסק.
באופן אינסטינקטיבי ומובן לחלוטין בתור בעלי עסק אנחנו רוצים להוביל בכל התחומים בהם אנחנו עוסקים ולמכור כמה שיותר מכל המוצרים אותם אנחנו מוכרים, הרי בשביל זה הקמנו את העסק!
ומעבר לכך, כאשר אנו מסתכלים על האתרים של המתחרים הגדולים שלנו אפשר לראות במקרים רבים שהם מוכרים מגוון ענק של מוצרים או שירותים ללא כל מיקוד וסינון ובכולם הם מובילים. אז באופן טבעי אנחנו אומרים לאנשי השיווק שלנו: "גם אני רוצה כזה!". נחמד.
על מנת להבין את ההסברים המקצועיים יש להבין מספר נקודות:

  1. אולי בעיר, באזור או במדינה שלכם אתם מספר 1 בתחומכם, אך יכול להיות שבאינטרנט אתם כלום. וזה מה שחשוב.
  2. עלות מול תועלת- אף אחד לא יגיד לכם "לא", הוא פשוט יגיד לכם את המחיר. ולפעמים להגשים חלומות זה לא משתלם.

ביצוע מחקר ביטויים

בקידום אורגני במנועי חיפוש אנו בוחרים מספר ביטויים מוגדר ועם הביטויים האלה אנחנו רצים קדימה ומתקדמים. בחירת הביטויים האלה היא אינה מקרית או סתמית, ויש סיבה שמחקר הביטויים שמקדמים מבצעים הוא שלב חשוב ומשמעותי שאין להקל בו ראש.
במחקר הביטויים אנו נבחר את הביטויים המתאימים ביותר לקידום העסק על פי פרמטרים רבים, וביניהם:
נפח חיפושים מתאים- ביטויים כלליים של התחום (עורך דין פלילי, אוזניות אלחוטיות, בית דפוס וכו') יהיו בעלי נפח חיפושים גדול מאוד והתחרות עליהם תהיה קשה והמתחרים על הביטויים האלה, במרבית המקרים, יהיו החברות הגדולות, המוכרות והמוצלחות יותר באותו תחום. לעומת זאת, ישנם ביטויים ספציפיים יותר בעלי נפח חיפושים קטן מאוד. התחרות על הביטויים האלה קלה יותר אך כמות הגולשים שביטוי כזה יכניס לאתר שלכם תהיה קטנה. מקדם טוב יודע לבחור ביטויים שיוכל להגיע בהם למקומות הראשונים אך הם גם יכניסו כמות משמעותית של טראפיק לאתר.
רלוונטיות ואחוזי המרה- כשאני מחפש בגוגל "ראיית חשבון" יכולות להיות לכך סיבות רבות- אני רוצה ללמוד ראיית חשבון? אני מחפש רואה חשבון? אני רוצה סתם לדעת מה רואה חשבון עושה במקצועו? לביטוי כזה יש 880 חיפושים חודשיים בגוגל, אשר הם מתחלקים למספר מטרות שונות שבשבילם הגולש הקליד את הביטוי. לעומת זאת, לביטוי "תואר בראיית חשבון" יש 170 חיפושים אשר כולם מתמקדים בלימודי ראיית חשבון כמובן. אולי מקום ראשון בביטוי "ראיית חשבון" יכניס טראפיק גדול לאתר אך יש סיכון שחלק גדול מהגולשים לא ימצאו את מה שהם מחפשים באתר שלנו. ביטוי רלוונטי ומדויק יותר אולי יכניס לנו פחות גולשים לאתר אך הגולשים האלה יודעים מה הם רוצים והדבר הזה נמצא אצלנו.
בנוסף, ישנם ביטויי חיפוש שגולשים מקלידים על מנת לחפש מידע ולגשש לגבי תחום מסוים. לעומת זאת, ישנם ביטויים שגולשים מקלידים עם ארנק פתוח וכרטיס אשראי מול העיניים. חשוב לדעת אילו ביטויים יכניסו לנו את הגולשים הרלוונטיים ובמיוחד את הגולשים אשר מעוניינים לבצע רכישה.

רווחיות – ישנם בעלי עסקים אשר מציעים מגוון רחב של שירותים או מוצרים ואשר לא כולם מכניסים להם סכום כסף ששווה להילחם עבורו. כאשר מבצעים מחקר ביטויים חשוב לעשות אותו בשיתוף עם בעלי העסק ולשאול האם המוצר רווחי לעומת מוצרים אחרים. חשוב מאוד לא לבחור ביטויים המובילים לקטגוריה שבעל העסק בכלל לא מרוויח ממנה.

שלבי מחקר הביטויים

על מנת למצוא את הביטויים האלה יש לבצע מספר שלבים במחקר הביטויים-
שלב ראשון- לשפוך הכל על הדף (או על הExcel). נרשום את כל התחומים בהם הלקוח מתעסק, כל המוצרים אותם הוא מוכר וכל השירותים אותם הוא נותן.
שלב שני- נסחוט גם את גוגל דרך מערכת הפרסום וההצעות בחיפוש ונמצא ביטויים נוספים המתקשרים לשלב הראשון. בנוסף, נרגל גם אצל המתחרים שלנו ונראה מה הם מציעים.
שלב שלישי- נמפה את כל הוריאציות בהן ניתן לחפש את התחומים שלנו באמצעות מילות שאלה קשורות וביטויי "זנב ארוך".
שלב רביעי- נערוך טורניר בין כל הביטויים ונצמצם אותם עד שנגיע למספר הביטויים הרצוי. אנו נישאר עם הביטויים האיכותיים ביותר שנוכל לקדם בדרך המהירה ביותר ושיביאו לנו את הגולשים האיכותיים ביותר.
כאשר בחרנו את הביטויים עם נפח החיפושים המתאים, עם הרלוונטיות ואחוזי ההמרה הטובים ביותר והרווחיות הגבוהה ביותר אנו נוכל לקדם את האתר באופן איכותי אשר יגרום לנו לכבוש את פסגת העולם שלנו. אומנם אולי לא נוביל בכל הקטגוריות אשר מופיעות באתר שלנו, אך נהיה בטוחים שבחרנו את הקטגוריות והביטויים המתאימים ביותר.

מאמרים אחרונים