שנה הלכה, שנה באה. ברוכה הבאה 2022!
אכן 2021 הייתה שנה מיוחדת (כמו כל שנה, לא?), אך הנה היא נגמרה ועלינו להיערך לכניסת השנה החדשה, שתהיה כמובן טובה מקודמתה. אך על מנת שניכנס לשנה החדשה רגועים וערוכים כמו שצריך, עלינו לשים לב למספר דברים קטנים אך חשובים.
אתרי אינטרנט הינם דרך טכנולוגית לייצג את העסק שלנו ומכיוון שהטכנולוגיה מקבילה לחדשנות, איך נוכל להיות רגועים כאשר באתר החדשני שלנו מופיעה השנה שעברה?
במאמר הבא נלמד איך נוכל למצוא באתר את כל המקומות בהם רשומה השנה, באילו מקומות עלינו לשנות את השנה ובאילו לא וכמובן איך משנים אותה.
הרגליים והראש קודמים לכל
לפני שנצלול למעמקי האתר שלנו נתחיל בשינוי השנה באיזורי ההידר והפוטר. לאלו מביננו אשר פחות טכנולוגיים, נסביר כי ההידר (מלשון head, ראש באנגלית) הוא החלק העליון שחוזר על עצמו בכל האתר והפוטר (מלשון foot, רגל באנגלית) הוא החלק התחתון שחוזר על עצמו בכל האתר.
תקינות ההידר והפוטר חשובים לקידום האורגני ולכן נקפיד עליהם מאוד.
שינוי של השנה בהידר והפוטר יעודכן אוטומטית בכל העמודים באתר ויפתור לנו אחוז גדול מהמקומות בהם השנה המופיעה היא 2021.
*למען הסר ספק, השנה לא חייבת להיות רשומה בהידר או בפוטר. בדרך כלל מקובל לרשום את השנה בפוטר בלבד, לצד הכיתוב "כל הזכויות שמורות" אך אם השנה לא רשומה אין צורך לרשום אותה סתם כך. אם לא כתוב "כל הזכויות שמורות" בפוטר האתר שלכם אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא.
אין כמו עבודת כפיים
לאחר שביצענו את השינוי המבני שחוזר על עצמו בכל האתר, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולעבור בעמודים של האתר שלנו ולשנות בהם את השנה. נתחיל בדף הבית ונעבור ממנו לעמודים הפנימיים. יש לשים לב לכותרות, תוכן, שמות מוצרים וכמובן תגיות מטא טייטל ומטא דסקריפשן. באתרים קטנים מומלץ לעבור בכל העמודים. באתרים גדולים נתחיל מעמודי קטגוריה מרכזיים ולאט לאט נצלול לעמודים פנימיים יותר.
ישנם עמודים, בעיקר מאמרים, אשר התוכן בהם מתאים לשנת 2021 ושינוי של השנה אינו אפשרי ואינו רלוונטי. במקרה כזה אנו ממליצים לא לשנות את השנה במאמר עצמו, אלא לכתוב מאמר חדש, דומה בנושא שלו למאמר הזה, אך מעודכן ל2022 ולקשר אליו מהמאמר של 2021 וכך להישאר עדכניים. הפעילו שיקול דעת לפני שאתם משנים את התוכן באתר.
לתת פקודות לגוגל
לאחר שעברנו על האתר ושינינו את השנה במקומות שמצאנו, חשוב לבדוק שלא פספסנו אף נקודה. איך נעשה את זה?
רוב הגולשים שמשתמשים בגוגל בטוחים כי מנוע החיפוש המתקדם בעולם יודע לקבל בשורת החיפוש רק מילים רגילות ולמצוא את התוצאה המתאימה ביותר עבורן, אך אנשי SEO ובעלי מקצוע אחרים מהתעשייה משתמשים גם בכלים נוספים שיש בגוגל, כמו פקודות שונות. פקודה הינה סימן מוסכם שכאשר אנו מקלידים אותה בצירוף עם ביטוי החיפוש הרלוונטי, היא תיתן לנו תוצאות המתאימות לביטוי החיפוש אך עומדות בתנאי הפקודה. נסביר את זה יותר טוב בעזרת הפקודה הרלוונטית לנושא: פקודת site:.
site:https://MySite.co.il/ 2021
פקודה זו בעצם אומרת לגוגל לא לחפש בכל האינטרנט, אלא אך ורק באתר שרשמתי לצד הפקודה.
הרצת הפקודה ללא ביטוי חיפוש יציג בפנינו את כל העמודים שגוגל שמר בזכרון המטמון שלו ותיאורטית יכולים להופיע בתוצאות החיפוש. כאשר אנחנו מוסיפים לפקודה ביטוי חיפוש, 2021 במקרה הזה, גוגל יציג לנו את כל האזכורים של "2021" באתר שלנו בלבד.
הרצת הפקודה תראה לנו בדיוק אילו עמודים מכילים את השנה 2021 ונוכל בצורה הזאת למצוא ולשנות את השנה היכן שנבחר.
לסיכום, החלפת השנה באתר יכולה להיות מייגעת, בעיקר באתרים גדולים, אך זהו מהלך חשוב על מנת להציג מידע עדכני . למזלנו אנו עושים את זה רק פעם בשנה.
אנו בפנטסיק שיווק דיגיטלי מייעצים ללקוחותינו להיערך לכניסת השנה החדשה עוד לפני סוף השנה על מנת להקטין את עומס השינויים וביצוע השינוי בהדרגה. במידה ואתם זקוקים לעזרה עם הפן הטכני אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לעזור לכם בעדכון השנה ובדיקה שהאתר מעודכן באופן מושלם.
מאמרים אחרונים
-
שיווק גני אירועים
בעידן של תחרות גוברת, שיווק גני אירועים הוא המפתח להצלחה עסקית. באמצעות נוכחות דיגיטלית, תוכן ויזואלי, קמפיינים ממוקדים ושיתופי פעולה, גני אירועים יכולים למשוך לקוחות ולבסס את מעמדם בשוק.
-
שיפור דפי נחיתה ולהגדלת ההמרות
שיפור דפי נחיתה הוא המפתח להגדלת המרות ושיפור ביצועים עסקיים. במאמר נסקור שיטות לשדרוג עיצוב, תוכן, קריאה לפעולה, מהירות טעינה ואמון המשתמשים – כדי להפוך כל דף נחיתה לכלי שיווקי עוצמתי.
-
Meta משיקה את JioMart בWhatsApp
Meta השיקה את JioMart, פלטפורמת מסחר אלקטרוני חדשה הפועלת ישירות מתוך WhatsApp, במטרה להנגיש קניות מקוונות למשתמשים בהודו. הפלטפורמה מאפשרת לדפדף במוצרים, לבצע רכישה ולשלם—all בתוך האפליקציה, ללא צורך באתר חיצוני. שיתוף הפעולה עם Reliance Retail עשוי להפוך את JioMart לשחקן מרכזי בשוק המסחר המקוון ההודי ולהוות מודל לחדשנות בתחום ברחבי העולם.