קידום אתרים אורגני בגוגל הוא מקצוע מורכב אשר דורש ידע מקצועי, הקפדה על פרטים והתמדה לאורך זמן. את זה כולנו יודעים וזה נכון גם לגבי מקצועות אחרים רבים, משלל תחומים ועולמות.
בדומה למקצועות האחרים, כמו בישול לדוגמא, יש מטרה אחת משותפת לכל סוגי הבישול אך ישנן דרכים ייחודיות ושונות להגיע אליה.
לצורך העניין, במסעדת בשרים ומסעדת סושי, המטרה המשותפת היא לייצר אוכל טעים, להעניק לסועדים הנאה וחוויה חיובית ולגרום להם לרצות לחזור למסעדה שלנו אך הדרך לשם שונה לחלוטין- במסעדת בשרים אנו נגיש מבחר סלטים, נעניק שירות מהיר ויעיל ונגיש בשרים במידת העשייה המתאימה. לעומתה, במסעדת סושי חשוב מאוד שחומרי הגלם יהיו טריים ואיכותיים והמתכון יהיה אותנטי ונאמן למקור, אך מותאם לחיך הישראלי.
קידום אורגני בגוגל הוא דומה; כאשר אנחנו מקדמים לקוחות מעולמות שונים המטרה היא זהה- להביא את האתר למקומות הגבוהים ביותר בביטויים המקודמים, אך הדרך למטרה הזאת לא זהה ומותאמת לסוג העסק, סוג הביטוי והמטרה שלשמה אנחנו מבצעים את תהליך השיווק.
דוגמאות לסוגים שונים של קידום
כאשר אנחנו ניגשים לקידום אורגני של לקוח מסוים, עלינו לבצע מחקר שוק ומחקר מתחרים ולזהות את הדפוס של העמודים שנמצאים במקומות הראשונים בביטויים אשר אנו מעוניינים לקדם. ישנם ביטויים שכאשר נבצע בדיקה נראה כי המקומות הראשונים שלהם בתוצאות החיפוש יהיו עמודי תוכן מידעיים אשר מפרטים את כל המידע שהגולש רוצה לדעת על נושא מסוים. דוגמא לעמודים מסוג זה הינם עמודי לימודים או רפואה אשר נוכל למצוא בהם תוכן רב אשר יפרטו את כל מה שאפשר על הנושא ויענו לנו על כל השאלות האפשריות. לעומת זאת, ישנם ביטויים אשר בתוצאות החיפוש אנו נראה עמודים עם מידע "תכל'סי" אשר מציג נתונים יבשים על ביטויי החיפוש, לדוגמא, ביטויים עם שאלות בעלות תשובה ברורה כגון "כמה עולה צביעת דירה?" או ביטויים מסוג "כמה זמן לוקח להסיר שיער ברגליים".
כאשר אנו מבצעים מחקר מתחרים אנו נבין מה בדיוק הדפוס המסוים אשר שולט על תוצאות החיפוש המובילות, נסיק ממנו מה אנחנו צריכים לאמץ ונממש את האסטרטגיה באתר שלנו על ידי כתיבת תוכן והטמעת מידע רלוונטי ואיכותי על מנת להתאים לפרופיל אשר מאפיין את התוצאות המובילות.
למה יש הבדל בין תוצאות החיפוש השונות?
כמו בדוגמא של המסעדה, כאשר אנו הולכים למסעדה אנו מצפים לקבל חוויה מסוימת אשר תואמת לסוג המסעדה בה בחרנו. בחיפוש בגוגל הסיפור הוא דומה- כאשר אנו שואלים את גוגל מה המחיר של קורס ערבית מדוברת, התשובה שאנחנו מצפים לקבל היא מחיר שיענה לנו על השאלה, ולא שיעור בהיסטוריה של השפה הערבית או מה יש לעשות עם ערבית מדוברת במדינת ישראל. לעומת זאת, כשנשאר את גוגל מה יש לעשות עם ערבית מדוברת בישראל נצפה לקבל תשובה שונה, שתסביר לנו על הנושא ותענה לנו על השאלה. זהו היופי של ההתפתחות של האלגוריתם של גוגל, אשר משתפר מעדכון לעדכון ומצליח להבין את הגולש בצורה יותר אנושית ופחות רובוטית ולענות על רצונותיו בצורה הטובה ביותר.
איך עושים את זה בפועל?
כאשר אנו מביטים על העמודים המובילים בתוצאות החיפוש אנו יכולים לבדוק בכולם איזה סוג תוכן גוגל אוהב ומתעדף בהקשר לתחום שלנו ונראה מה המתחרים שלנו עושים על מנת להגיע למקומות הראשונים. ניתן לבדוק כמה טקסט יש בעמוד ובאיזה שאלות או נושאים הטקסט מתמקד, כמה תמונות יש בעמוד ובאיזה סגנון, האם יש סרטונים ומהי צפיפות מילות המפתח בעמוד וכמה מוצרים (בעמודים הרלוונטיים) יש בעמוד. לאחר שבדקנו את כל הסעיפים האלה, וסעיפים אחרים אשר רלוונטיים לתחום, נוכל להבין מה אנחנו רוצים שהעמוד יכיל ואיך לבנות אותו על מנת שנוכל לקדם אותו בצורה האידיאלית והיעילה ביותר.
מאמרים אחרונים
-
שיווק גני אירועים
בעידן של תחרות גוברת, שיווק גני אירועים הוא המפתח להצלחה עסקית. באמצעות נוכחות דיגיטלית, תוכן ויזואלי, קמפיינים ממוקדים ושיתופי פעולה, גני אירועים יכולים למשוך לקוחות ולבסס את מעמדם בשוק.
-
שיפור דפי נחיתה ולהגדלת ההמרות
שיפור דפי נחיתה הוא המפתח להגדלת המרות ושיפור ביצועים עסקיים. במאמר נסקור שיטות לשדרוג עיצוב, תוכן, קריאה לפעולה, מהירות טעינה ואמון המשתמשים – כדי להפוך כל דף נחיתה לכלי שיווקי עוצמתי.
-
Meta משיקה את JioMart בWhatsApp
Meta השיקה את JioMart, פלטפורמת מסחר אלקטרוני חדשה הפועלת ישירות מתוך WhatsApp, במטרה להנגיש קניות מקוונות למשתמשים בהודו. הפלטפורמה מאפשרת לדפדף במוצרים, לבצע רכישה ולשלם—all בתוך האפליקציה, ללא צורך באתר חיצוני. שיתוף הפעולה עם Reliance Retail עשוי להפוך את JioMart לשחקן מרכזי בשוק המסחר המקוון ההודי ולהוות מודל לחדשנות בתחום ברחבי העולם.