אם אתם משתמשים באינסטגרם או בפייסבוק לחשיפת העסק שלכם ואם רוב הפעילות שלכם נמצאת שם, כנראה ששמתם לב לשינוי ולירידה החשיפה האורגנית בשנה האחרונה הסיבה היא שפייסבוק ואינסטגרם ביצעו שינוי באלגוריתם והוא כבר לא עובד על פי סדר כרונולוגי.

 

החשיפה האורגנית ירדה באופן משמעותי ביותר, אך לא הכל אבוד, עדיין יש חשיבות להעלאת פוסטים לפייסבוק ולאינסטגרם כיוון שהמשתמש רואה בעיקר את הפרסומים והפוסטים של מי שהוא עוקב אחריו ותמיד ממולץ ליצור תוכן איכותי ומעניין כדי שתמיד יזכרו אתכם ושיצטרכו יפנו אלייכם. לדוגמא: חנות פרחים, לא כל יום מישהו צריך פרחים ולכן חשוב כל הזמן לעלות תוכן כדי שיזכרו שאתם תמיד כן ואתם קיימים ובועטים.

 

הדרך הכי טובה לקבל חשיפה היא לצבור עוד עוקבים, לכן חשוב להגיב, להיות פעילים בנישה שלכם מבלי לעצור. ובכלל עם כניסתו של הסטורי עוד ועוד עוקבים נחשפים למוצר/ לשירות/ למותג שלכם.

 

פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם נחשבת לאחת הדרכים הזולות והיעילות לפרסום העסק שלנו. הוא מתאים לכל מי שרוצה לקדם את העסק שלו, הארגון או החברה שבה הוא עובד. על ידי פרסום ברשתות החברתיות בעל העסק יעלה את המודעות למוצרים ולשירות של העסק שלו.

 

פייסבוק הפך לרשת הפרסום הגדולה בעולם ולכן יש חשיבות לפרסום העסקים שלכם בפייסבוק.

ישנה אפשרות לבצע קידום ממומן ברשתות החברתיות, תמורת תשלום, וכך להגיע ליעד רחוק יותר, לקהל רחב ואיכותי יותר ולא רק לאנשים שעוקבים אחריכם.

 

למרות שרק 5 אחוז מכלל החברים נחשפים לכך בפיד שלהם, עדיין חשוב לפרסם ולדאוג לייצר עקביות בפרסום. עקביות היא המילה החשובה, שיווק באינטרנט הוא חובה בכל קמפיין פרסום של עסק, הפרסום מעניק הרבה אפשרויות קידום שלא היו קיימות בעידן של אז כמו תגובות וקניות בזמן אמת והגדלת היעד.

דברים אלו משמעותיים במיוחד כאשר מדובר בפרסום ברשתות החברתיות, כיוון שפיסבוק ואינסטגרם הינם פלטפורמות שיווק פופולריות ומצליחות מאוד, יש להם כלים מיוחדים וייחודיים המאפשרים פרסום מוצלח במיוחד, הן מעניקות חשיפה רבה לקהל רלוונטי ואיכותי (למי שיודע לעשות את זה נכון).

חשוב לזכור שרוב גולשי האינטרנט מבלים את זמנם בעיקר ברשתות החברתיות ולכן יש חשיבות לפרסום עסקים ועליית פוסטים ברשתות החברתיות. פייסבוק ואינסטגרם הינם כלי שיווקי לכל דבר ועניין ואם נשקיע בקידום ונעלה פוסטים בעקביות נוכל להגיע לקהל הרלוונטי ולייצר אינטראקציה איתם.

חשוב להשקיע בתוכן ובתמונות הפוסטים ולייצר משהו אנושי בתוכם, כדי לייצר יחסים לאורך זמן עם העוקבים שלנו. בנוסף, כדאי להעלות סרטונים, תמונות ושידורי לייב ולמדוד מה עובד הכי טוב בתחום שלכם.

לכן, גם אם רק חמישה אחוז מכלל החברים נחשפים לתוכן כדאי עדיין להיות בפלטפורמות האדירות האלו ולהתפתח בתוכה. ניהול מדיה דורש זמן ומיומנות, ככל שנהיה יותר מיומנים נוכל להגיע לקהלים חדשים.

 

לסיכום – נכון שפייסבוק ואינסטגרם מבצעות שינויים משמעותיים שהם לרוב לטובת המשתמשים, ונכון שבסוף רק חמישה אחוז מהחברים הם אלו שנחשפים לתוכן שאתם מפרסמים.. עדיין, כדאי להיעזר בפרסום ממומן כדי לייצר חשיפה נורמלית ומכבדת ואם החלטתם שלא תרצו להשקיע בכסף, תוכל להמשיך להעלות פוסטים בעקביות, מותאמים ומדויקים, כמו מה שצוין למעלה, וכך תוכלו לשפר את החשיפה האורגנית בחינם.

 

יש לכם עוד שאלות? פנטסטיק שיווק אינטרנטי תמיד פה בשבילכם!