יש לא מעט דברים שאתם מוכרחים לדעת כאשר אתם רוצים לבצע קידום אורגני לאתר שלכם. אחד מהדברים החשובים ביותר הוא CTR או בשמו המלא Click Through Rate, המשמעות היא שיעור ההקלקות. במילים יותר פשוטות מדובר על האחוז של הגולשים שראו את האתר שלכם ולחצו עליו על מנת להיכנס.

כמו שאתם בוודאי מתארים לעצמכם יש לא מעט גולשים שיחשפו לאתר שלכם ולא ילחצו עליו. השאיפה שלכם היא טבעית, להביא את האחוז הגבוה ביותר על מנת להכניס כל הזמן כמות גדולה יותר של גולשים. אבל מדוע זה כל כך חשוב עבור קידום אתרים ואיך אתם יכולים לשפר את האחוז הספציפי הזה? אנו כאן על מנת לשפוך לכם קצת אור בנושא הזה.

 

מדוע CTR חשוב בעת קידום אורגני?

כמובן שגוגל לא נשאר אדיש לשיעור ההקלקות, וככל שהאחוז יהיה גבוה יותר כך האתר שלכם ידורג במקום גבוה יותר במנועי החיפוש. גוגל ייתן עדיפות לאתרים שיש להם CTR גבוה מתוך אמונה כי מדובר על אתרים טובים יותר, כאלה שהגולשים ישמחו לראות במיקום גבוה במנועי החיפוש. מהסיבה הזאת אתם צריכים לעשות כל מאמץ על מנת להגדיל את ה-CTR של האתר שלכם, כך תוכלו להגיע למצב שהוא יהיה במיקום הגבוה ביותר.

 

איך ניתן לשפר CTR של אתר מסוים?

  • תשפרו את הטייטלים של הדפים באתר. הדבר הראשון הגולש יקרא לפני שהוא יכנס לאתר שלכם זה כמובן את הכותרת או ברמה המקצועית "טייטל", וגם אם תבצעו קידום אורגני בצורה אפקטיבית – הכותרת יכולה להרוס הכול. לכן מחובתכם לדאוג שהכותרת תהיה מספיק פיקנטית ומעניינת, אך בו בזמן תסביר לגולש בצורה הכי ברורה לאיזה עמוד הוא עומד להיכנס.
  • תשפרו את התיאור שמוצג בגוגל. אחרי שדאגתם לכותרת, העניין השני שאתם צריכים לשים אליו לב או התיאור שמופיע בגוגל כאשר הגולשים רואים את הדפים שלכם. גם כאן אתם תצטרכו לספק לכם תוכן מעניין, כזה שישכנע אותם להיכנס דווקא לאתר שלכם ולא לאף אתר אחר שנמצא גם הוא בעמודים גבוהים בגוגל.
  • תדאגו שמילת המפתח תופיע בכותרת או בתיאור. כך גוגל ידע לדרג את האתר שלכם במקומות גבוהים בהתאם לאותה מילת מפתח, ובו בזמן הגולשים יבינו בדיוק על מה הולך לדבר העמוד שלכם. אל תדחפו את מילת המפתח בכוח, אך תדאגו שהיא תופיע בצורה הגיונית בכותרת או תיאור – היכן שהיא מתלבשת בצורה הכי טובה.
  • תשימו לב ל-URL של הדף שאליו מועבר הגולש. לא מעט גולשים יבחנו את הכתובת של האתר שאליה הם עומדים להיכנס על מנת למנוע מצבים לא נעימים. אם הם יראו כותרת שעשויה להיות מסובכת או לא מעניינת, הם עשויים לוותר על ההקלקה – ומכאן האחוזים צפויים לרדת בצורה משמעותית.

עבדו אחרי זה ושנו מידי פעם את הכותרות והתיאורים עד שאחוז ההקלקה יהיה גבוהה יחסית, רוצים לדעת מה אחוז ההקלקה המינימלי והמקסימלי בתחום שלכם? התקשרו אלינו או צרו איתנו קשר ונעזור לכם.

מאמרים אחרונים