השבוע הקמנו קמפיין ללקוחה חדשה שלנו ובמהלך העבודה ותכנון הקמפיין הסברתי לה שיש שינויים שצריך לבצע בדף הנחיתה הנוכחי של העסק שלהם. כחלק מהשינויים שאמרתי לה שצריך לבצע היו גם סעיפים ומושגים כמו כותרת H1 ומילות מפתח שהיא הכירה מעולם הקידום אתרים האורגני. הלקוחה לא הבינה למה אנחנו יורדים לדקויות האלה, כי הרי היא לא מבצעת קידום לאתר שלה. כמובן שהסברנו לה את הרציונל שמאחורי זה ולמה הסעיפים האלה משפיעים על ציון האיכות שדף הנחיתה מקבל ואיך זה משפיע על הקמפיין שלה. אבל למה שרק היא תהנה מהמידע הזה? כל בעל עסק צריך לדעת על ציון האיכות של הקמפיין ושל דפי הנחיתה שלו. אז בבקשה!

ציון? אני במבחן?

ישנה הנחת יסוד שמאוד חשוב להבין כאשר מבצעים קמפיינים ממומנים בגוגל- הופעת המודעה שלנו אינה פועלת כלוח מודעות אלא מתבצעת באמצעות מכרז שמשכלל מספר נתונים על מנת לקבוע איפה תופיעו וכמה תשלמו (התקציב שלכם הוא אחד מהנתונים המשוכללים, ממש כמו פרדוקס הביצה והתרנגולת).

ציון האיכות נע בסולם של בין 1 ל 10 והוא נקבע לפי איכות המודעה, שילוב מילות המפתח ואיכות דפי הנחיתה.

עסקים אשר הינם בעלי ציון איכות גבוה ישלמו פחות ויופיעו במיקומים מבוקשים יותר, דבר שיוביל להוזלת הקידום הממומן או מחירי הקליקים וייעל את הקמפיינים שלהם.

איך מחשבים את ציון האיכות?

ציון האיכות הינו שכלול חכם של ביצועי העבר של חשבון המודעות שלכם ושל הקמפיין הנוכחי שלכם. המערכת צופה את שיעור הקליקים הצפוי לפי ביצועי המודעות הקודמות שלכם, מנתחת את רלוונטיות המודעה ונוכחות מילות המפתח לחיפושי הגולשים וכמובן בודקת את דף הנחיתה שהגדרתם ובוחנת את איכותו באופן אינדבידואלי וכמובן גם בהתאמה למודעה.

היתרונות של ציון איכות גבוה מתבטאים בעיקר במחיר שתשלמו לקליק- עם ציון נמוך תשלמו יותר מהממוצע, עם ציון גבוה תשלמו פחות מהממוצע ועם ציון ממוצע, ובכן, תשלמו את המחיר הממוצע לכל קליק.
מודעות בעלות ציון איכות גבוה ממוקמות גבוה יותר בעמוד התוצאות, דבר אשר מעלה את כמות ההקלקות. בשילוב עם המחיר הנמוך זה יוצא ממש משתלם. במידה והחשבון שלכם חדש ואין מידע היסטורי המקושר אליכם ציון המודעה הנוכחית שלכם יבנה את הבסיס שיקבע את ציון האיכות העתידי שלכם ולכן כדאי להיות איכותיים כבר מההתחלה.

אני רוצה לשפר את ציון האיכות שלי! מה לעשות?

השלב הראשון בפתרון בעיה הוא זיהוי שלה. על מנת לשפר את המודעות שלכם עליכם קודם כל לבדוק את המודעות הנוכחיות והקודמות שלכם ולהבין מה אתם יכולים וצריכים לשפר בהן.
ישנם כמה דברים שאתם יכולים לבחון ולשפר במודעות שלכם. על מנת להעלות את ביצועי המודעה השתמשו בקבוצות מודעות מדויקת וספציפיות יותר, לדוגמא, בחרו בביטויים המכילים את המוצר המדויק ולא הקטגוריה הכללית. היעזרו בכלי מילות המפתח של גוגל אדס על מנת למצוא ביטויי מפתח מדויקים אשר יפגעו בקהל היעד שלכם בצורה איכותית וממירה.
בנוסף, כמו בבחירת מילות המפתח, גם בקבוצת המודעות התמקדו במוצר אחד בלבד. אתם יכולים להקים קמפיין המכיל מספר קבוצות מודעות אשר כל אחת מהן תכיל מודעות מדויקות לכל מוצר או תת- תחום. מהלך כזה יעלה את מיקוד המודעה לקהל היעד ויעלה את אחוזי ההקלקה הצפויים.

מעבר לפן הטכני, גם בפן השיווקי עליכם לבצע אופטימיזציה- צרו מודעות פשוטות ומניעות לפעולה. בלי להתחכם ובלי להמציא שיטות שיווק חדשות. שלבו את ביטויי המפתח והנעה לפעולה פשוטה להבנה וקלה לביצוע (קנה עכשיו, השאר פרטים וכו').

האידיאל הוא יצירת דף נחיתה אחד לכל מודעה אשר יהיה רלוונטי למודעה הספציפית ויכיל את ביטוי המפתח. דף הנחיתה צריך להיות פשוט, מהיר ומניע לפעולה בצורה אפקטיבית. בנוסף, הקפידו על התאמה בין המודעה לדף הנחיתה- אם המודעה מציגה הנחה מסויימת גם דף הנחיתה צריך להכיל את אותה ההנחה.

לבסוף, לאחר שביצעתם הכל כמו שצריך בצעו באופן קבוע ומתמשך נתחו את ביצועי המודעות ובדקו אילו ביטויים ניתן לשפר או למחוק על מנת לשמור על ביצועים גבוהים. אם ישנם ביטויים אשר מובילים גולשים לדף הנחיתה שלכם אבל אינם רלוונטיים לעסק שלכם הכניסו אותם לרשימת המילים השליליות וודאו שהם אינם פוגעים בביצועי המודעה.

שיפור מתמיד הוא הסוד להצלחת הקמפיין

עולם הפרסום באינטרנט הינו דינמי ומשתנה כל הזמן. המתחרים שלנו באים והולכים, מחירי הקליקים עולים ויורדים (אך בעיקר עולים) והאלגוריתם משתנה מתקופה לתקופה, ממש כמו קידום אורגני. על מנת לשמור על אחוזי המרות גבוהים ומחירי לידים שפויים עלינו להכניס לשגרה שלנו בדיקה של תפקודי המודעות ושיפור שלהן. הרגל כזה הינו בעל ערך לטווח הקרוב, בקמפיין הספציפי ובטווח הרחוק בציון האיכות של המודעות שלנו.
רק בעל עסק אשר דואג להיות איכותי ויציב לאורך זמן יוכל לשמור על ביצועים גבוהים ומחירים נמוכים ביחס למתחריו.

לא לקוחות שלנו? מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לבחון את ביצועי המודעות שלכם ולייעץ לכם ללא עלות כיצד אתם יכולים לשפר את ביצועי המודעות שלכם.

מאמרים אחרונים