בתור בעלי אתרים אנו שומעים ממקדם האתרים שלנו או אנשי השיווק שלנו על הקושי שבקידום האורגני ועל האתגרים שבהבאת האתר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, אך כאשר אתם חושבים על קידום אורגני בגוגל אתם באמת יודעים מה זה אומר?
אנו מתחייבים שאחרי שתקראו את המאמר הזה אתם תדעו איך עובד תהליך קידום האתרים ותבינו יותר טוב מה חברת הקידום שלכם עושה.

אלגו-מה?

האלגוריתם, על פי ויקיפדיה, הוא "דרך שיטתית וחד-משמעית לביצוע של משימה מסוימת, במספר סופי של צעדים". מילולית, אלגוריתם היא מילה אשר משמשת בתחומים רבים, אשר אינם דווקא קשורים למחשבים, אך כאשר אנחנו מדברים על מנוע החיפוש גוגל, אנו מתכוונים לאלגוריתם אשר קובע אילו אתרים יופיעו בתוצאות החיפוש, ובאיזה סדר הם יופיעו.

גוגל היא חברה ותיקה ובעלת אמצעים אדירים, בין אם כלכליים ובין אם במאגרי מידע ובכח השפעה, אשר הינה כמעט מונופול בתחום החיפוש באינטרנט. לשם השוואה, גוגל מחזיקה בנתח של כ86% מסך החיפושים באינטרנט בעוד שבינג עומדת על כ6%. (כאן המקום לציין שמנוע החיפוש השני בגודלו הוא של יוטיוב, אשר כידוע בבעלות גוגל).
אך למרות גודלה ועוצמתה של גוגל, היא עסק שצריך להמשיך להרוויח ואחת הדרכים שלה להרוויח היא להישאר מנוע החיפוש הגדול בעולם. כל בעל עסק יודע, שאחת מהדרכים להיות עסק מצליח היא למכור מוצר טוב. גם גוגל יודעת את זה, והמוצר שלהם טוב. הכי טוב.

בגוגל עובדים כל הזמן על שדרוג ושכלול "המוח" שמאחורי מנגנון החיפוש ומייצרים מעת לעת עדכונים אשר משפרים את תוצאות החיפוש עבור הגולש, לדוגמא, אם פעם הייתם מעוניינים לדעת היכן יש גלידריה פתוחה בקרבת מקום ומה מספר הטלפון שלה, הייתם צריכים לרשום בקשה מדויקת ומפורטת בסגנון "גלידריה ברחוב בנימין רחובות טלפון", זוכרים את התקופה?
היום, מספיק לרשום "גלידה" וגוגל יבין לבד שכנראה שאתם צריכים משהו מתוק ויציג לכם , לפני התוצאה של ויקיפדיה המסבירה מה היא גלידה, תוצאות של עסקים מקומיים באזורכם.האלגוריתם של גוגל

באופן זה, בו גוגל הופכת את החיפוש לפשוט יותר, קל יותר ובאופן שמציג לגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר בשבילו, היא הופכת למנוע החיפוש הגדול שהיא היום וממשיכה להוביל בפער עצום את התחרות על הגולש.

איך כל זה קשור לעסק שלי?

מהעיניים של גוגל, המטרה היא להביא לגולש את התוצאה האיכותית ביותר, זו שתיתן לו את הערך הגדול ביותר. מהעיניים של בעל העסק, הדבר החשוב הוא להגיע ללקוחות הרלוונטיים אליו.
ומה שנשאר הוא לחבר בין חלקי הפאזל.

בתור עסק שמעוניין להתקדם באינטרנט, עלינו להבין מה הקהל הרלוונטי אלינו מחפש ובאיזה מילים הוא משתמש בשביל למצוא את זה. לדוגמא, כאשר אנו מעוניינים להביא גולשים לצפות בקטלוג עוגות השוקולד שלנו, מן הסתם אנו נרצה לקדם את הביטוי "עוגת שוקולד" אך אבוי, כאשר אנו מחפשים עוגת שוקולד בגוגל אנו נראה שכל התוצאות בעמוד הראשון, בו אנחנו רוצים להיות, הן מתכונים בלבד, ללא קונדיטוריה אחת.

מכך משתמע, שגוגל מבין שמי שמחפש "עוגת שוקולד" מעוניין במתכון לעוגה. לפיכך, אנו נחזור שלב אחד אחורה ונחפש ביטוי הקשור לעוגות שוקולד אשר תוצאות החיפוש בביטוי הזה קשורות למאפיות, כך נבטיח שהגולש יצא מרוצה מהאתר שלנו, וגם גוגל יראה אותנו כרלוונטיים לביטוי שהגולש הקליד. Win-win.

איך גורמים לאלגוריתם להציג אותנו ראשונים?

זוכרים את המפקד הקשוח מהצבא, שלמרות שעשינו כל מה שהוא ביקש, תמיד היה לו טענות ודרישות, ושום דבר לא הספיק לו? אז גוגל הוא מפקד כזה.
כאשר אנו מנהלים אתר אינטרנט, ישנם אינספור פרמטרים בהם האתר שלנו נמדד. לחלקם משקל עצום בחשיבותם וחלקם זניחים עד כדי גיחוך. על מנת להופיע במקומות הראשונים בביטויים שאנו מקדמים עלינו להיות רלוונטיים לביטוי ואיכותיים לגולש.

כאשר אתר עולה לאוויר, במידה והכל תקין, הבוט של גוגל שולח את הזרועות האינסופיות שלו וסורק את האתר. בתהליך הסריקה האתר נמדד בפרמטרים השונים ומקבל ציון איכות. בנוסף, כל עמוד ועמוד נכנס לאחסון באינדקס (לצורך העניין, ארכיון) וברגע שגולש מקליד שאילתה העמודים הרלוונטיים לשאילתה הספציפית הזאת נמשכים ומוצגים לגולש. הסדר בו הם מוצגים נקבע לפי הרלוונטיות שלהם לביטוי המדויק, ההתאמה שלהם לגולש עצמו והאיכות שלהם.
סיבכנו אתכם? קבלו https://www.google.com/search/howsearchworks/

עכשיו לעניינינו, על מנת להיות בעלי ציון איכות גבוה עלינו לתחזק ולשפר את האתר שלנו באופן מתמיד. עלינו לדאוג שהוא יעבוד מהר ובצורה חלקה, שיהיה נוח לשימוש לגולשים בנייד וגם במחשב השולחני ושיהיה נגיש לבעלי מוגבלויות ועוד סעיפים רבים שנרצה שהאתר יצטיין בהם. בנוסף, עלינו לוודא שהאתר רלוונטי לביטויים שהגדרנו.

ברוכים הבאים לג'ונגל

האתר שלנו מהיר ונוח, התוכן שלנו נהדר והעמודים שלנו מתאימים בול לחיפושים של הגולש. מה הבעיה עכשיו? תחרות.
אחד הקשיים המרכזיים הוא שאתם לא לבד באינטרנט. וגם אם בעיר שלכם או אפילו במדינה אתם הכי גדולים בתחומכם, לאינטרנט חוקים משלו ויכול להיות שהעסק הפינתי שבעולם האמיתי לא מזיז לכם, באינטרנט גדול מכם פי כמה.

פה נכנס האתגר שבקידום, להיות הטוב ביותר והרלוונטי ביותר גם עבור הגולש וגם עבור גוגל ולעשות זאת תוך תחרות עם אתרים רבים, שלעיתים יהיו גדולים ממך.

בקידום אורגני בגוגל אין קיצורי דרך, והאפשרות היחידה להגיע לראש עמוד תוצאות החיפוש ולהישאר שם היא להיות איכותי ורלוונטי ביותר. השקיעו בתוכן מעניין וייחודי, עצבו את האתר בצורה ידידותית לבני אדם ודאגו להיות מעודכנים ורלוונטיים כל הזמן. אולי זה יקח זמן, אבל זוהי הדרך הטובה ביותר להתקדם.

מאמרים אחרונים