כל בעל אתר אינטרנט שרוצה לבצע קידום אתרים חייב לדעת ממה ההבדל בין  PPC ל- SEO. מבלי לדעת את ההבדלים בין השיטות האלה, כמעט בלתי אפשרי לבצע את הבחירה שתהיה הכי נכונה עבורכם. בכל זאת מדובר על שתי אפשרויות קידום שונות, כאשר כל אחת מהן תהיה נכונה במצב ובסיטואציה שונה.

במאמר הבא אנו נסביר לכם את כל ההבדלים הבולטים ביותר בין קידום ממומן PPC ובין קידום אורגני SEO. כך שאתם בזמן אמת תוכלו לדעת מה יהיה הכי נכון עבורכם, ותעשו בחירה שתוכלו להיות שלמים איתה לחלוטין. רק באמצעות קידום אתרים אתם תוכלו לממש את הפוטנציאל של האתר שלכם, ותביאו אותו למצב שבו אתם תוכלו להוציא מהלימון שיש לכם ביד לימונדה של ממש.

 

מה ההבדל בין  PPC ל- SEO?

  • הזמן שבו ניתן לראות את התוצאות. קידום ממומן PPC יאפשר לכם לראות את התוצאות של הקידום באופן מידיי, בעוד קידום אורגני SEO לא מראה את התוצאות באופן מידיי. כך שאם אתם רוצים לראות אפקטיביות מידית עליכם לבחור ב-PPC ואם אתם יכולים לגלות קצת סבלנות ולא מוכרחים תוצאות מידיות אז SEO זוהי אפשרות אפקטיבית.
  • העלות הכספית של הקידום. גם בעלות הכספית שאותה אתם תצטרכו לשלם יש הבדל. ברוב המקרים קידום ממומן PPC יהיה יקר יותר, ואתם תמיד תצטרכו להכניס את היד אל תוך הכיס. מנגד קידום אורגני יאפשר לכם לשלוט על העלויות, ובו בזמן בשלב מסוים תוכלו להוריד את גובה ההשקעה לגובה מינימאלי.
  • משך הזמן שבו הקידום יהיה רלוונטי. כאשר אתם מדברים על קידום ממומן PPC, מדובר על קידום שהוא בעיקר קצר טווח – כלומר לבצע פרויקטים או קידומים שנכונים בעת הנוכחית. מנגד קידום SEO נועד על מנת לאפשר לכם לקדם ביטויים שהולכים להיות נכונים לאורך תקופת זמן ארוכה, ולא כאלה שנכונים רק לתקופה הנוכחית.
  • המיקום של האתר במנועי החיפוש. מכיוון שגוגל יעדיפו לקבל את הכסף ישירות אליהם, הם ממקמים מודעות ממומנות בראש מנועי החיפוש (תלוי תקציב כמובן) – כך שאם תבצעו קידום ממומן PPC אתם תהיו בראש הרשימה. אם תבצעו קידום אורגני אתם תוכלו להגיע לעמודים הראשונים ולמקומות הראשונים, אך זה יהיה רק לאחר עבודה אינטנסיבית.

 

אז מה באמת עדיף – קידום ממומן או קידום אורגני?

בסוף אתם תרצו להבין איזה מבין הבחירות תהיה הכי נכונה עבורכם, ולמען האמת אין אפשרות לעשות רק בחירה אחרת מבין הבחירות האלה. ההמלצה של כל מקדם אתרים מנוסה היא לבצע קידום ממומן ואורגני ביחד, כך שתוכלו למקסם את ההצלחה של האתר. עם הזמן כאשר הקידום האורגני מתחיל לתת את פירותיו, אתם תוכלו להוריד את ההשקעה מהקידום הממומן לטובת הקידום האורגני – אך תמיד תשאירו גם קמפיין ממומן באוויר.