הפירוש של המילה אופטימיזציה הוא רחב.
אנחנו נתמקד בפירוש של אופטימיזציה באתר, שזה בעצם כל הבדיקות, התהליכים והשיפורים שאפשר לעשות באתר הספציפי כדי שיהיה טוב יותר ומשודרג יותר והכי חשוב שהאתר יהיה מקודם בגוגל.
אופטימיזציה באתר יכולה להיות בהרבה נושאים כמו רמת מהירות האתר, רמת התוכן, קישורים וקודים.
ישנן מספר קטגוריות שבהן אופטימיזציה באתר עוסקת:
אופטימיזצית תוכן, הוא אולי החשוב ביותר, מכיוון שתוכן הוא הבסיס בכל הקשור לקידום אורגני.
ישנה חשיבות לאורך התוכן, תוכן ארוך לא בהכרח מתאים לאתרים מסוימים. ישנם גולשים רבים שיחפשו בגוגל את המונח "כמה עולה" ולא ירצו לקרוא מאמר ארוך, אלא פשוט לדעת כמה עולה המוצר וזה הכל. לכן, זה לא העיקר רק לכתוב תוכן ארוך עם המון מילים, לפעמים כמה מילים, זה כל מה שצריך כדי שהגולש יבחר באתר שלכם ויישאר בו.
כותבי תוכן צריכים להבין מבעוד מועד למה התכוון המשתמש, נכון שזה לא תמיד קל לנסות להיכנס לראש של הגולש אבל רצוי לנסות לדייק עד כמה שאפשר. חשוב להיות מפוקסים על נושא ספציפי ולא ללכת לאיבוד.
תוכן לאתר לגמריי לא חייב להיות רק טקסטים, הוא יכול להיות גם אוסף של תמונות, לדוגמא, אם אישה מחפשת שמלת ערב לחתונה, היא בוודאי לא תרצה לקרוא מאמר שלם על שמלות ערב. מה שהיא בוודאי כן תרצה, הוא לראות תמונות של שמלות ערב כדי שתוכל להתרשם. לכן, כדאי שנדע מה מטרת הגולש שלנו וכך נוכל להתמקד ולהשאיר את הגולש אצלנו באתר.
חשוב לזכור שאם התוכן מעניין אין מי שלא יקרא אותו ויחזור לבקר שוב באתר ולכן, חשוב שהתוכן ימשוך קהל וייחד אתכם מהשאר.
אופטימיזצית מבנה, חשוב שהמבנה של האתר יהיה נעים ונוח למשתמש מבחינת היררכיה, איזו קטגוריה קודמת, סדר הדפים ועוד, וכל העולם של חווית המשתמש UI/UX סופר חשובה. פרמטר נוסף בתחום המבנה נקרא URL – הכתובת שמייצגת את האתר. חשוב שמבנה ה URL יהיה נכון ושיהיו בו מילות מפתח בעברית/ אנגלית. בנוסף, הוא צריך להיות קצר וידידותי למשתמש.
אופטימיזציה טכנית, אופטימיזציה זו, מתמקדת בצד הטכני של האתר, כמו: התאמה למובייל, שיפור המהירות של האתר עצמו, שימוש נכון בתגיות, תיאור נכון של האתר והקפדה על התוכן הרלוונטי, ללא שגיאות כתיב עם בנייה נכונה ועוד מאות חוקיים.
מונח חשוב לטכני הוא תגי מטא – בסיסי וחשוב מאוד. תגי מטא נותנים למנועי החיפוש מידע על האתר ולכן חייבים להיות רלוונטיים לגולש. אם משתמשים נכון בתגי מטא הסיכוי גדול שיותר אנשים יחשפו ויכנסו לאתר.
טייטל לדפים אחד הפרמטרים החשובים ביותר, כי זה הדבר הראשון שרואים הגולשים לפני כניסתם לאתר. לפי הטייטל של העמוד נדע מה האתר עומד להציע לנו ונבחר אם להיכנס או לא.
לכן כדאי שהטייטל לא יהיה ארוך מדי, אך כן יהיה בעל תיאור מדויק ומסקרן.
יש עוד מאות פרמטרים שיש לעמוד בהם, תוכלו למצוא מידע נוסף בבלוג שלנו או השאירו פרטים ונכין לכם דו"ח אופטימזצייה מקיף בחינם לאתר שלכם עם כל ההסברים.
מאמרים אחרונים
-
לא כל הקידומים נולדו שווים
קידום אתרים אורגני בגוגל הוא מקצוע מורכב אשר דורש ידע מקצועי, הקפדה על פרטים והתמדה לאורך זמן. את זה כולנו יודעים וזה נכון גם לגבי מקצועות אחרים רבים, משלל תחומים ועולמות. כאשר אנחנו מקדמים לקוחות מעולמות שונים המטרה היא זהה- להביא את האתר למקומות הגבוהים ביותר בביטויים המקודמים, אך הדרך למטרה הזאת לא זהה ומותאמת לסוג העסק, סוג הביטוי והמטרה שלשמה אנחנו מבצעים את תהליך השיווק.
-
החיפוש באינטרנט בן 31. מה תאחלו לו לעתיד?
בתחילת הדרך מנועי החיפוש היו בעלי פעולות מוגבלות ואפילו תיוק ואינדוקס של עמודי אינטרנט היה מתבצע ידנית, עד יולי 1994 אז חברת Lycos השיקה טכנולוגיה לכריית מידע מבוססת רובוט והציגה את תוצאות החיפוש בצורה המסודרת על פי רלוונטיות לשאילתת החיפוש
-
ציון איכות למודעות בגוגל
עסקים אשר הינם בעלי ציון איכות גבוה ישלמו פחות ויופיעו במיקומים מבוקשים יותר, דבר שיוביל להוזלת הקידום הממומן או מחירי הקליקים וייעל את הקמפיינים שלהם.